metické tipy)..(fakty o kozmetike) .....(doplnky) .....(niečo o mne) ....(T

Kozmetika a reklama vs. Realita

22. července 2011 v 22:00 | Veronika Jančová |  Všetko pre krásu
Ako ste si už určite mohli všimnúť, až polovica mediálneho obsahu je tvorená reklamou. Dokonca i časť recenzií a tzv. "spotrebiteľských testov" je skrytá reklama. Ja osobne považujem reklamu za niečo, čo je v rozpore s objektivitou a nezávislosťou hodnotenia a čo ľuďom vymýva mozgy prevažne lacnými marketingovými trikmi.


Podľa môjho skromného názoru je väčšina reklám dobre odmenenou milosrdnou lžou, ktorá do sveta šíri posolstvá typu "Ak je niečo dobré pre mňa, bude to dobré aj pre teba". Toto tvrdenie však nie je správne už len z toho hľadiska, že každý človek, tak ako aj každá vec, je svojim spôsobom originál, na ktorý v danom prostredí pôsobia špecifické faktory. Pravdivosť tohto tvrdenia je teda rovnako nepravdepodobná ako moje prehlásenie, že zajtra vyhrám v lotérii, hoci som si vôbec nekúpila žreb.

Poviem vám jedno, ale berte to prosím bez urážky, pretože tým skutočne nemienim na nikoho útočiť. Môžeme mať všetko, čo sa nám zažiada a predsa nám to nemusí byť na osoh. Tak ako nepatria zápalky do rúk deťom, produkty z reklám nepatria do rúk idiotom. Týmto chcem naznačiť, že ak niečomu rozumiete ako hus pivu, nebuďte ješitný(á) a skutočne si dajte poradiť niekomu, kto tomu rozumie. Apropo, ani tá voda na púšti vám nezachráni život, ak máte mľandravé a roztrasené ruky, ktoré neudržia pohár v ruke.

Ak by malo byť po mojom, zakázala by som napríklad propagáciu liekov. Z 90% ide o klamstvá a polopravdy. Ja osobne som ešte v živote nevidela sprej či kvapky do nosa, ktoré by plnohodnotne liečili nádchu. Každý vzdelanejší človek vám povie, že prípravky do nosa len potláčajú príznaky ochorenia a v žiadnom prípade ho neliečia. Rovnako sú na tom tablety proti bolestiam hlavy a zázračné lieky proti chrípke i nachladnutiu vo forme "super-mega-úžasných" nápojov, tabliet či sirupov.
Pevne verím, že ak by o uverejňovaní reklám začali rozhodovať skutoční odborníci, už o chvíľu by sme nevideli ani šoty o pracích práškoch, čistiacich prostriedkoch, jedlách... Bol by konečne svätý pokoj. Mohli by sme pozerať filmy od začiatku až do konca a časopisy by obsahovali len užitočný obsah. Ak chce niekto niečo propagovať, nech tak činí na miestach na to určených a neobťažuje verejnosť. Ja navrhujem, aby sa zakladali reklamné weby s rôznymi zameraniami, kde si každý nájde recenziu svojho produktu, informácie o odporúčanej cene, dostupnosti a kde si bude môcť o ňom podiskutovať s odborníkmi i náhodnými návštevníkmi. Podotýkam, že musí ísť o dobrovoľnú a cielenú návštevu, nie nejaké spamovanie a podobné praktiky.

Ja som sa v duchu svojho nápadu rozhodla založiť blog o všetkom, čomu sa rozumiem a o čom rada diskutujem. Mám svoje obľúbené značky, no som otvorená novinkám, ak ma presvedčia o svojej kvalite. Ak sa teda rozhodnem uverejniť na svojom blogu nejaký výrobok, urobím tak preto, lebo ho mám osobne odskúšaný a poznám ho.

Ešte by som sa rada zmienila o svojich hodnotiacich kritériách. Keďže sa práve nachádzame v rubrike "Všetko pre krásu", ostávam pri kozmetike. O kozmetických ingredienciách viem svoje. Učila som sa o nich v škole (môj odbor = farmaceutická laborantka), pracovala som s nimi v lekárni a tiež som si o nich čo-to vypočula od klientov. Nuž tu je krátky súhrn atribútov, ktoré by mali byť (podľa môjho názoru) dôležité pri nákupe.
  • Ako prvé u mňa nastupuje zmyslové hodnotenie, pri ktorom sledujem vôňu, vzhľad, konzistenciu a chuť (ak je to výrobok, ktorý prichádza do styku s ústami).
  • Potom si všímam obsah, podľa ktorého dedukujem, aký bude účinok a aké bude využitie produktu.
  • V neposlednom rade ma zaujíma aj dostupnosť výrobku, čo sa týka jeho distribúcie a cena. Samozrejme, to všetko aj s ohľadom na gramáž, lebo treba brať do úvahy aj dobu, po ktorú ho budem môcť používať.
  • Významnú rolu pri rozhodovaní má účinnosť produktu a celkový dojem. Ten však dosť často prichádza až po odskúšaní, takže pokiaľ ide o cenovo drahší prípravok, požadujem vzorku na otestovanie. Ak ma kúpa finančne nezruinuje, som schopná rozhodnúť sa aj bez odskúšanie, čiže len na základe získaných informácií.
Dnes už všetko nájdeme na webe. Takže ak niečo chcete, začnite sa o to skutočne zaujímať a raďte sa. Ak by ste mali pochybnosti alebo nápady týkajúce sa rozšírenia hodnotiacich kritérií, sem s nimi. ;-)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama