metické tipy)..(fakty o kozmetike) .....(doplnky) .....(niečo o mne) ....(T

Prosím, už žiadny Avon ani Oriflame

25. července 2012 v 15:29 | Veronika Jančová |  Ja vs. Bridget
Klasická situácia. Doslova pod nos dostanem katalóg, ktorý si môžem prelistovať a v prípade záujmu aj niečo objednať. Som zvláštny živočích, ktorý by dal najradšej prednosť pravde a prezentoval ju poznámkou "Ďakujem, tejto kozmetike neverím.". Okolnosti ma však často nútia zdvorilo odmietnúť, pousmiať sa a radšej riskovať návrat ďalšej podobnej ponuky.



Čo mám proti značke Avon a Oriflame?

Nie je to nič súvisiace s ingredienciami. O tých sa vyjadrím na konci článku. Aj keď sa nájde pár produktov, ktoré by stáli za kúpu, môj názor ostáva viac negatívny. Úprimne, v mojej netolerancii týchto značiek hrá úlohu viacero faktorov.

  • Výrobky si nemôžem ochytať, ovoňať, odskúšať, trieskať nimi o zem....
To posledné som samozrejme myslela zo žartu. ;-) Vážne dôvody sú len tie, ktoré začínajú na písmeno "O". Som ako ten neveriaci Tomáš, ale to som už tuším dakde písala... Určite som zatiaľ nespomínala, že neznášam reči typu "jedna baba povedala", takže to spomínam teraz. Ja vážne nedám na sladké reči predávajúcich, ktoré tvrdia, že ich zákazníčky majú rady to či ono. Pokiaľ tú zákazníčku nepoznám a netuším, či má adekvátne vedomosti a skúsenosti, ktorými by ma vedela presvedčiť, mačku vo vreci nekúpim. Nech si mňauká akokoľvek pekne... Ak ju kúpi niekto iný, to už je jeho problém.

V obchode si vyskúšam tester, kúpim výrobok a ak ma nadchne, budem ho chváliť po celom šírom svete a nezabudnem spomenúť žiadny detail... Ak ma výrobok sklame a niekto poprosí o môj názor naň, tak zhodnotím objektívne, čo mi nesadlo a potenciálnym záujemcom pred kúpou poradím vyskúšať najskôr tester.

  • Sklamala ma minimálne polovica vecí, ktorým som dala šancu.
Som veľmi náročná zákazníčka. Jednak mojimi rukami už prešlo veľa výrobkov, ku ktorým som priamo dostala feedback od zákazníkov, ďalej som kopu výrobkov na skúšku zakúpila a napokon som ich dosť aj povyhrávala, lebo som kreatívna osôbka, ktorá ide do každej súťaže s hlavou plnou nápadov. Mám s čím porovnávať.

Kúpite si šampón, ktorý má dodať vlasom lesk a napokon vám ostane na hlave nejaký chumáč, ktorý nemá ani objem a ani nijako vábne nevyzerá. Dezodorant sľubujúci dlhotrvajúci efekt vonia 5 minút, tiene držia len o nejakých 5 minút dlhšie a špirála je taká tekutá, že o predĺžení rias môžete snívať. Vyskúšala som už veľa dekoratívnej kozmetiky a tak viem (alebo minimálne tuším), aké ideálne skupenstvo a akú výdrž by mali mať jednotlivé produkty.

Prepáčte, ak nie som dokonalá, avšak ja si len veľmi ťažko hľadám most k niečomu, čo ma sklamalo a na čo sa nemôžem spoľahnúť. Mosty pálim. Až si dotyčná osoba či vec opäť získa moju dôveru, postavím si nové. Určite ju nezískala drahá a hĺbkovo čistiaca maska, ktorá sľubovala odstránenie čiernych bodiek. Namiesto zázraku som dosala čosi lepkavé, čomu sa moje póry obrazne vysmiali. Až sa vám stane toto viackrát, tak so slzami v očiach a penou v papuli prisaháte, že sa viac nedáte takto nachytať.
  • Produkty majú veľmi čudné ceny.
Poznám praktiky obchodníkov i cenovú politiku (keďže som sama pôsobila v tejto brandži) a teda viem, s akými maržami sa bežne môžeme stretnúť. Nehovorím, že iné výrobky dostupné v obchodoch majú stále ceny a nikdy sa nerobia akcie s výraznými zľavami, ale toľké zľavy v jednom katalógu? Je to nejaké podozrivé. Dlhé roky si kupujete krém na ruky, za ktorý solíte takmer 5 EUR a odrazu ho niekoľkokrát po sebe vidíte za jedno euro. Je mi ukradnuté, že je to výpredaj. Ak niekto predáva niečo za 5 EUR a odrazu tony prípravkov odchádzajú zo skladu za pätinu ceny, aká je potom výrobná cena?


Niekto ma možno teraz odsúdi za to, čo napíšem, ale je mi čiastočne jedno, čo prípravok obsahuje. Pokiaľ v ňom nie je nejaká jedovatá prísada, silica v koncentrovanom stave (ktorá by mi mohla vyvolať alergiu) alebo lieh či nejaká iná drastická láska, ktorá by mi mohla vysušiť pleť tak, že by som za desať rokov vyzerala ako ten psík, čo má o dve čísla väčšiu kožu, pokojne ho použijem. Kúpim si aj očný tieň za jedno euro z čínskeho obchodu, ak ma presvedčí. Ale penový očný tieň za 3 EURá, ktorý stečie už po minúte je pre mňa silné kafé. Pre mňa za mňa môže výrobok obsahovať aj stopy čerstvo utretého prachu z police, len nech plní svoje účely. Nie som z cukru a z cukru a trošku špiny ešte nikoho nezabilo. Zabíja skôr život v sterilite. Rovnaký názor na to mala moja detská lekárka. No a čo, že dieťatko zje za náprstok hliny? Horšie by bolo, keby sa v neskoršom veku po páde do blata celé od hlavy po päty obsypalo z alergie na prach a roztoče...

Aby ste ma pochopili správne, dodržiavam a mám vypestované úplne normálne hygienické návyky. Ja len nie som malicherná ako niektorí ľudia, ktorí si prečítajú len názory jednej strany a už sa s nimi stotožnia bez toho, aby si vypočuli aj druhú stranu. Z rádia sa ozve, že minerálne oleje sú škodlivé a už vyhadzujú všetku kozmetiku s vazelínou a parafínom. V novinách sa píše, že konzervanty škodia a hneď si z internetu stiahnu dlhý lajster so skratkami "éčok" a poctivo prehrabávajú všetky výrobky.

Keby sme chceli žiť v 100% čistote, potom by sme museli prestať jesť, piť, natierať si kožu kozmetikou a dokonca by sme nesmeli ani dýchať a chodiť vonku po ulici. Baktérie, vírusy a špina sa na nás valia odvšadiaľ. Treba tomu čeliť a nie to eliminovať.

Nechápem ani aktivistov, ktorí vyzývajú k bojkotovaniu snahy niektorých značiek o zvýšenie predajnosti len preto, že svoje produkty testujú na zvieratách. Je mi tých nemých tvorov úprimne ľúto, ale určite nepomôže, ak budeme spravodlivosť podporovať tým, že prestaneme kupovať výrobky. S požiadavkami sa treba hromadne obrátiť na tých, čo majú v rukách moc a vedia s týraním urobiť naozajstný koniec a podniknúť proti nemu aj určité opatrenia.

Týmto sa končí moja dlhá rozprava o kozmetike Avon a Oriflame (aj s malým odbočením). Akýkoľvek komentár odkazujúci na súťaž, či stránky s ponukou týchto produktov budem považovať za provokáciu. :-)

Update 9. 6. 2017
Tento článok vyvolal a stále vyvoláva veľkú vlnu nesúhlasu. V čase jeho zverejnenia bolo veľa vecí inak, ale stále sa nachádzajú ľudia, ktorí protestujú voči obsahu. Bez toho, aby si pozreli dátum publikovania. Dostávam tiež ponuky na spolupráce, ktoré musím odmietať a istú dobu som musela mazať zo svojich blogov komentáre, ktoré sa nevyjadrovali k článkom, iba boli čistou reklamou.

Nemám nič osobného proti značkám Avon a Oriflame. Iba sa mi v tých časoch nepáčili aktivity, ktoré dámy v ich radoch v záujme predaja podnikali. Bolo mi proti srsti SPAMovanie niektorých ľudí na mojich blogoch a ako mi na každej menšej či väčšej akcii strkal niekto pod nos katalóg. Vám by sa páčilo, keby na váš dom niekto bez súhlasu namontoval reklamný banner, alebo reklamné letáky nosené až do obývačky?

Preto som sa rozhodla napísať pokračovanie článku, kde sa dozviete, čo sa mi nepáčilo vtedy, proti čomu mám výhrady dnes a snáď sa konečne pochopíme.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 sana | 22. srpna 2012 v 9:06 | Reagovat

Suhlasim s Vami ohladne kvality AVON produktov i ceny.Podla mna kvalita je adekvatna tym cenam aj ked niekedy mi pridu az prehnane vysoke za to co ponukaju.ak by som sa mala rozhodnut tak vzdy povazujem za kvalitnejsiu Oriflame kozmetiku i ked ja som zastancom kozmetiky Chanel,Dove a Loreal ale  zatial veci ktore som mala z Oriflamu -jednalo sa o parfumovane telove kremy a toaletny parfum MIRAGE s nimi som bola spokojna,myslim si ze i vydrz toho parfemu je adekvatna tym 15euram ,ktore som zan dala samozrejme ho nemozem porovnavat s radou parfemov od Chanelu.Ale myslim si ze parfemy Avon i Oriflame su vhodne na trening alebo ked sa vyberiete pre nieco do obchodu.

2 Boro | 13. prosince 2013 v 10:14 | Reagovat

Jediné čo viem, že slovenský spotrebiteľ je nevedomý. V prvom rade nemá informácie. V druhom rade nemá dostačujúce informácie a teda úsudok je iba čiastočným rozhodnutí, kedy Slovák nedostane najlepšiu kvalitu za najlepšiu cenu. Kto im za to môže??? Každý sám sebe.. :D

3 Maja | 21. ledna 2015 v 22:21 | Reagovat

Kedže ste robila v ,,tejto branži"a teda viete ako to v nej chodí, nemusela by ste zavádzať, že sa výrobky Avon či oriflame nedaju vopred ochytať, ovoňať, vyskúšať. Každá zákazníčka, ktorá chce výrobok z týchto firiem má možnosť vyskúšať vzorky, alebo vidieť produkty na prezentáciách, či v centrách alebo ich má sama poskytovateľka avonu, či Oriflame. Chápem, že Vám táto kozmetika nemusí sedieť , ale aspoň nezavádzajte...

4 newbridget | Web | 23. ledna 2015 v 8:58 | Reagovat

[3]: Tak by som strašne rada vedela, aké informácie poskytujú dámy, ktoré podhodia pod nos človeku katalóg so slovami "Objednaj si". Ja tu porovnávam transparentnosť predaja produktov v klasickom kamennom obchode vs. katalógový predaj. Píše sa to hneď v prvej vete tohto článku. Do obchodu prídem, pozriem, odskúšam a produkt môžem rovno mať, ak sa mi páči. V katalógu mám o produkte minimum informácií, vidím len obrázok. Možnosti odskúšať si produkt isto sú aj u katalógovej kozmetiky, ale čo viem, tak na drvivej väčšine vzoriek sa nepíše zloženie. Ako mám teda vedieť, čo si kupujem? Donedávna nefigurovalo ani na oficiálnych stránkach, čo aspoň značka Oriflame zmenila a po novom ho začala uvádzať. Ak sa mám kvôli vzorke trepať do mesta či na nejakú prezentáciu, tak ďakujem pekne... Nie, cez katalóg si viac neobjednám a po mojej skúsenosti s produktami (účinné látky na konci zoznamu ingrediencií, t.j. v koncentrácii, ktorá nie je dostatočná na účinok) sa môj postoj asi tak skoro nezmení. Nevylučujem, že raz nájdem produkt, ktorý sa mi bude páčiť na 100%, ale nateraz taký nie je.

5 Katka | 22. října 2016 v 14:39 | Reagovat

Prosim vas už nepíšte žiaden članok o kozmetike ,o ktorej nemate očividne žiadne informácie. Najprv si o katalogovom predaji naštudujte a potom môžte písat taketo članky. Katalogovy predaj ma take iste vlastnosti ako kamenny obchod ,často aj o mnoho lepšie. Velmi by ma zaujímalo , v ktorom obchode by ste si mohli otvorit krem a vyskusat si ho na pleti. A ak aj skušate tester ,tak za den tam strčí prst asi tak 30 ludi. Neviem ako vy ale ja by som si to na tvar urcite nedala. V kamennom obchode nepredavaju ani vzorky a vyrobok nemozte ani vratit. A čo sa týka zloženia, na každom vyrobku ci uz na obale alebo tegliku mate v katalogovych vyrobkoch napisane zlozenie. A taktiez aj na web strankach.

6 newbridget | 28. října 2016 v 22:52 | Reagovat

[5]: [5]: Ešte raz opakujem, že narážam na katalógový predaj, nedostatok informácií v ňom a neschopnosť predávajúcich mi povedať, čo výrobok obsahuje. Ja dobre poznám podmienky katalógového predaja ako poznám i kozmetiku o ktorej píšem. Vy ale evidentne iba hľadáte na internete zmienky o kozmetike svojej obľúbenej značky (ktorú možno aj predávate) a nesledujete všetky informácie, ako napríklad dátum vydania tohto článku, ale rovno vynášate súdy. Článok bol publikovaný v roku 2012. V tom čase nemala ani jedna zo spomínaných spoločností poriadny web a nieto informácie o zloženiach. Zloženie sa uvádzalo iba na produktoch, ktoré som si ale musela najskôr objednať, aby som vedela, čo obsahujú.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama