metické tipy)..(fakty o kozmetike) .....(doplnky) .....(niečo o mne) ....(T

Hľadám prácu. Zn.: Normálnu

22. února 2014 v 23:56 | Veronika Jančová |  Zo života
V poslednom článku som dosť otvorene a kriticky vystúpila proti spôsobu predaja cez multi-levely a katalógy. Na muške sa ocitli aj iné profesie. Lenže veľa ľudí takúto prácu berie ako jednu z posledných alternatív. Niektorým sa už dlhodobo nedarí nájsť si žiadnu, iní sa cítia byť nejakým spôsobom znevýhodnení oproti iným uchádzačom. Ak sa vám práve teraz rysuje možnosť pracovať, napíšem pár slov o tom, čo by ste si mali všímať.


Písala som o dámach s nadšením, motivácii peniazmi a nevhodnom vzdelaní, čo by za istých okolností mohlo niekoho uraziť. To však nebolo mienené ako kritika poctivého pracujúceho človeka, resp. človeka, ktorý sa práve popálil a už to musí nejako dobojovať, inak o všetky tie investované peniaze príde. Útok nebol zameraný proti takýmto ľuďom, veď mnoho z nich má aj v hlave, ale proti firmám, ktoré pracujú týmto systémom. Ja tieto firmy nemám rada a úprimne, keď ma lanária na tie svoje "prednášky", ide ma trafiť šľak.

Ale najhoršie na tom je, že je to úplne zbytočné. Veľa produktov môže byť drahých, ale perfektných a kvalitných, že by si ich človek možno aj kúpil, kebyže sa nájde normálny človek, čo mu vysvetlí ten princíp, v čom sú lepšie od ostatných. Aj tie skužby môžu byť kvalitné. No potenciálneho zákazníka odradia práve tieto ich marketingové praktiky. Tie bývajú vtieravé, otravné, násilné, prehnané, pokrytecké, motivované na zárobok, nie na spokojnosť zákazníka a kvalitu podaných informácií. Takže na ktoré tie zamestnania by ste si mali dávať pozor?

Neexistuje jednotný návod, ktorý by fungoval v každom prípade. Ako som povedala, niekedy ide o kvalitnú vec, no nekvalitne prezentovanú. Ak sa chcete vyhnúť zbytočnej state času, sledujte príznaky. Začneme pracovníkom, ktorý vás na danú pozíciu volá.

1. Veľmi pekne o vás hovorí, vlastne až priveľmi pekne, na to, že vás nepozná

Hovorí, že ste šikovná, že vy budete mať celkom určite úspech a dobrý zárobok. Tie pochvalné reči na vašu adresu sa počúvajú dobre, ale len keď z toho človeka na 10 metrov necítite, že sa pretvaruje. Normálny človek nepochváli osobu, ktorú nepozná. Takéto taktiky sa používajú len pri náboroch ľudí na vedúce pozície, ale tam tí ľudia majú už čosi za sebou. Niet divu, že chce tzv. headhunter získať ich pre iné firmy. Majú za sebou mnohé úspešné projekty, pracovné postupy, veľa zarobených peňazí a roky cenných skúseností. Takého človeka veľmi ťažko získate ako vedúceho svojho tímu a pochvala je jednou z možností ukázať mu, že si ho vážite a chcete mu dobre. To nie je pretvarovanie, lebo taký človek si pochvalu zaslúži. Ale vy máte prax v úplne niečom inom, nikto o vás nikdy nepočul (ak pravda nie ste celebrita) a niekto vás tu ide vynášať do neba? Nájde vás vôbec Google? Nie? Zbystrite pozornosť. To zaváňa problémom. Nie je hanba robiť prácu, na ktorú máte vzdelanie, vedomosti, schopnosti, hoci by názov pracovnej pozície neznel tak veľkolepo ako "manažér pobočky". Než sa necháte presvedčiť neúprimným človekom, mali by ste byť úprimná aspoň sama k sebe. Opýtajte sa tieto otázky:

- Mám ja vôbec dostatok schopností a vedomostí predať takýto produkt / službu?
- Ak nemám vedomosti, viem sa ja tieto veci naučiť v relatívne krátkom čase?
- Keď sa ma klient niečo opýta, budem mu vôbec vedieť odpovedať?
- Nie je tá služba alebo ten produkt príliš drahý pre ľudí, ktorých poznám a ľudí z okolia? Resp. je v tomto regióne vôbec taká cieľová skupina, ktorej by sa tento produkt / služba hodil? (nebudete predsa poisťovať ľudí, ktorí nič nevlastnia, ponúkať wellness sociálne slabším skupinám, a pod.)
- Poznám ja tak veľa ľudí, ktorých by som presvedčila?
- Ak nepoznám, som schopná chodiť od dverí k dverám, alebo celkovo niekde hovoriť s cudzími ľuďmi?
Pokiaľ ste na minimálne polovicu otázok odpovedali negatívne (a hlavne na tú štvrtú otázku), asi by ste mali ísť od toho.

2. Motivuje vysokým zárobkom

Zárobky nad 500 EUR za 4 - 5 hodín práce? Realita, ale nie na Slovensku (možno tak niekde v Bratislave, ale v ostatných regiónoch asi sotva) a nie pre bežného človeka. Bežný človek = človek bez vysokoškolského vzdelania, bez dlhých rokov skúseností v danom alebo aspoň podobnom smere, bez známostí od vplyvných známych a vplyvných členov rodiny a bez poriadneho vstupného kapitálu, ktorý by mu zaručil život bez obmedzovania, i keby tá práca nebola prácou snov. Že ste sa v tom popise našli? Potom zabudnite, že budete zarábať toľké peniaze. Rovno sa opýtajte, za čo. Alebo ešte lepšie je opýtať sa, koľká že to predávajúca / poradkyňa / agentka budete v celej tej pyramídke a koľko vám podobných žien je vo vašom meste / dedine. Lebo ak vo vašej malej dedinke "operuje" ešte jedna osoba, buď sa spolu budete biť o klientelu, alebo je to už "známa firma" a koho mohla získať, toho už má dávno podchyteného. To isté platí pre tie kvázi "wellness centrá". Aj tie už majú telefónne čísla na každú osobu z okolia 20km štvorcových a kto ich nemal tú česť poznať, ten sa určite minimálne dopočul o ich praktikách a nachytať sa nedá. Budete môcť jedine obtelefonovať svojich známych a modliť sa, aby vôbec chceli prísť a aby vás potom nekopli do zadku, že do čoho ste ich to navliekli. A možno to bude fungovať, ale len dovtedy, kým nenaštvete celé okolie a kým sa neroznesú chýry. Nezarobíte sľubovaných 1000 EUR, ale budete vďačná aj za dve stovky. Samozrejme, po odčítaní všetkých nákladov na benzín, ktorý ste tankovali, alebo cestovného za autobus / vlak, stravy, nákladov na katalógy a iné položky. Nakoniec zistíte, že ste síce robili len 4 hodiny, ale precestovali ste toľko isto ako ten, kto robil 8, z domu ste boli preč tak isto dlho, minuli sa všetci známi a vaša čistá mzda je 1,5 - 2 EUR na odpracovanú hodinu. Tu by ste sa mali opýtať tieto otázky:

- Ako dlho som schopná pracovať bez zisku?
- Koľko vlastne môžem na začiatok intestovať? Mám nejaké istoty? Mám nejakú rezervu?
- Koľko mi to môže vyniesť na začiatok? Zhodnoťte, aký objem obchodov musíte vykonať, aby ste mali takú mzdu, aká bola sľúbená. Je to reálne? Ak nie, bude skutočný zárobok pre vás dostatočný?
- Ak mienim pracovať na živnosť a nedajboh ochoriem, som schopná prežiť? Nebudete mať totiž žiadne PN-ky, OČRky, dovolenky a ani stravné lístky.

3. Nenechá vás pripraviť sa na pohovor

Ak vám bude volať domov, je veľmi pravdepodobné, že ani nebude chcieť prezradiť značku tovaru, ktorý predáva. Vie, že vy by ste mohli popozerať internet a ak natrafíte na nejaké fórum, kde sa o nej niečo dočítate, na pohovor neprídete. Niekto povie len názov firmy, lebo ten vám asi nič hovoriť nebude a namiesto toho, aby otvorene povedal, čo predávajú, povie len časť pravdy. Čiže povie nie značku produktov, ale vymenuje jej rady. To je však to isté, ako keby vám kaderník povedal, že pracujú s produktami Color Protect, Brilliant Blonde, Diamond Volume, ale neprezradil by, že ide o značku Nivea. Tiež by ste si klepkali po čele nad jeho správaním. Ale to bol len príklad. Proti značke Nivea ja nemám nič. Niekto to bude zahovárať obkecami o prírodnej kozmetike, unikátnych riešeniach pre domácnosť, dokonalých poisteniach pre všetkých ľudí, radách k super investíciam, lebo domov vám nevolajú len predajcovia z multi-levelov a katalógivých firiem, ale aj spoločnosti vychovávajúce finančných poradcov, poisťovacích agentov a tých, čo chodia ako jehovisti od domu k domu a núkajú lacnejší elektrický prúd. Stačí, aby ste mali životopis zverejnený online na nejakom pracovnom portáli a o takéto telefonáty nebudete mať núdzu.

Solídna spoločnosť však nezahmlieva fakty. Naopak, predstaví sa a ak prídete pripravená, budete bodovať. Pripravenosť značí seriózny záujem o prácu a to vždy vyzerá dobre. Ale ani to nemusíte preháňať. Prehnaný záujem symbolizuje aj vašu núdzovú situáciu. Budú si myslieť, že vás majú v hrsti, lebo prácu zúfalo potrebujete a nemusia vám dať ani adekvátny plat. Pýtajte sa:

- Z akej spoločnosti mi voláte? Pre koho pracujete?
- Čo presne predávate - akú značku, aké služby? Kde sa to vyrába? / Koľko to stojí?
- Akou formou by som mala pracovať? (Ak živnosť, dávajte si na pohovore pozor!)

4. Rozpráva veľmi pekne o produktoch / službách, ale sú to len plytké reči

Odborníka spoznáte okamžite. Nie ste hlúpa a určite viete rozoznať, kto má v hlave vedomosti a kto tam má len nejaké namemorované reklamné kydy. Odborník používa väčšinou odborné termíny a všetko sype z rukáva. No na rozdiel od tých rýchlokvasených odborníkov, tento si vie pravdu vždy obhájiť a vie ju aj vysvetliť. Potom sú takí ľudia, ktorí hovoria odborne, ale viac ľudsky. Tí ani nemuseli danú vec študovať, teda nevyťahujú žargón. Všetko vysvetľujú svojsky, ale vidieť na nich, že aj oni sa vyznajú. Dáte im otázku a oni vám ju hneď zodpovedajú. Väčšinou majú skvelý prehľad aj o konkurencii. Ľudia, pri ktorých by ste mali zaradiť okamžite spiatočku, odboníkmi nie sú. Ak aj sú, tak nie na túto oblasť. Svoje poznatky získali len z firemných informačných materiálov a ak predávajú tovar, tak podľa príbalových letákov. Niektoré firmy dávajú svojim pracovníkom aj CD, ktoré počúvajú a bifľujú sa tie sugestívne texty naspamäť. Skúste im klásť veľa otázok namierených priamo na predmet ponuky a počúvajte ich. Používajú presvedčovaciu taktiku a hovoria strašne pútavo, až príliš ťahajú človeka za srdce, no väčšinou nevedia podať vec inými slovami.

Že ste na takého narazili? Utekajte, než vás zmanipuluje ku kúpe alebo k spolupráci. Hlavne keď urgentne potrebujete prácu, lebo vtedy ste náchylná súhlasiť. Alebo keď ste chorá, lebo vtedy si ten ponúkaný liek určite kúpite. To máte ako s nákupmi potravín, keď na ne idete hladná. Kúpite aj hlúposti.

5. Má podozrivé taktiky

a) Núti vás na úvodný nákup produktov, ktoré budete potom predávať. To je tak isto nefér, ako keď centrála urobila v istej nemenovanej lekárni zavážku tovaru, ktorý vedenie kdesi údajne nakúpilo za super ceny (a zhrabli za to parádny balík ako úplatok za nadmernú objednávku = poznámka pod čiarou). Nikto sa nezaujíma, akej cieľovej skupine budete tovar ponúkať. Budete mať medzi zákazníkmi viac rodičov malých detí, alebo invalidných dôchodcov? Sú vo vašom okolí vôbec nejakí športovci, cez ktorých by ste sa zbavili naobjednanej športovej výživy? Nikto by vám nemal diktovať, čo si máte objednať a ani by vás nemal nútiť si vytvárať vlastné zásoby, hoci by ste si ich navrhovali sama. Veď vy na začiatku neviete, čo sa vám bude najlepšie predávať. Ani s garanciou vrátenia peňazí... Nechcela by som mať v tovare hneď pri nástupe do práce investovaných 2 - 3 tisíc EUR. Ak mám tri tisícky, potom mám dosť času, aby som si našla lepšiu robotu.

b) Núti vás vykonať nejakú registráciu, prípadne pýta za to aj poplatok. Dobre si všímajte, či je na formulári meno toho človeka, ktorý s vami jedná, alebo aspoň priestor, kde sa to dá doplniť. Každá tá skupina to nazýva inak. Niektorí týchto ľudí nazývajú "sponzormi", niektorí inak, no väčšinou ide o multi-level. Aj keď nebude mať z vašej práce nejaké extra vysoké provízie, má motiváciu. Čím viac takých ľudí, ako ste vy, nabalácha, tým menej musí pracovať on. Multi-levely sú dobré len v momente, keď prichádzajú. Až sa ľudia presýtia týchto produktov / služieb, nebudú za ne chcieť viac platiť. V zisku bude ten, kto prišiel prvý, druhý, tretí, nie osemstodvadsiatytretí. A ten poplatok, to je kapitola sama o sebe. Vy si budete platiť za to, aby ste mohli pre niekoho pracovať? To je aký nezmysel! Ale šikovné, lebo kto už investuje do niečoho 60 EUR, ten už do toho pôjde, aj keby nemal dvakrát chuť a chcel nakoniec cúvať. No kým sa vám tie peniaze vrátia, stratíte veľa času a možno aj ďalších peňazí.

c) Nezaujíma ho vaše vzdelanie, skúsenosti a ani odpracované roky. Ako som naznačila v článku, predávať služby a tovar u takýchto firiem môže ktokoľvek, kdekoľvek a kedykoľvek. Hoci i ožran v krčme počas sledovania futbalového zápasu. Nikto sa nebude zaujímať, v akých podmienkach svoj tovar skladuje a či boli dodržané všetky zákonnom stanovené podmienky pre ochranu spotrebiteľa počas prezentácie, či riadne povedal cenu, či tovar udržiava v dobrej hygiene. Však tento človek si založí živnosť a je zodpovedný sám za seba. Ak niečo vyvedie, sedieť pôjde on. Firma sa zodpovednosti zbaví mávnutím prsta aj zamestnanca pracujúceho na TPP (však k tomu sú dobré tie skúšobné doby) a živnostníka sa strasie ešte ľahšie.

Moja kamarátka mala priateľa, ktorý bol vyškolený k tomu, aby chodil po domácnostiach a prehováral ľudí na zmenu dodávateľa prúdu. Údajne ho priamo učili, ako má klamať, ako ututlávať a zahovárať. Avšak keď sa škandál prevalil, firma sa vyhovorila. Povedali, že ich ľudia sa hnali za províziami a preto klamali. Povyhadzovali všetkých z práce. Dnes už nie je nič isté. Pre firmy sme istí jedine my - ľudia, ktorých chytia, lebo vedia, že cez nás a našich známych sa dostanú k nejakým peniazom. Vôbec ich nezaujíma, koľko rokov ste odpracovali a čo ste robili. Dajte adresu, aby mal kam prísť tovar, zaplaťte ho a potom robte ako viete.

d) Núti vás na nejaké školenia, ktoré si budete plne hradiť. Toto sa stáva bežne, ale viac vo firmách, kde sú praktiky podozrivé. Solídna a veľká spoločnosť vám minimálne ponúkne, že sa zúčastní na vašom vzdelávaní a nechá vám uhradiť akurát veci ako povedzme ubytovanie. Niektoré firmy vás niekam pošlú a preplácajú všetko, niektoré ani nemusia a vystačia si s vlastnými lektormi. Tí si vás vezmú do parády pri nástupe a všetko vám vysvetlia. Ale pozor, bez patričného vzdelania, skúseností alebo absolsovaných testov (ktorými presvedčíte o svojich kvalitách) nemáte šancu sa na takéto školenie ani len dostať. Kto bude tlačiť vedomosti do niekoho, kto ich nevie spracovať? Sú však takí špekulanti, ktorí predávajú tovar / služby a pošlú vás na školenie s tým, že potom pre nich začnete pracovať. Tam do vás budú celý čas len hučať tie hlúposti a všetko si do do posledného eura zaplatíte. Naučia vás tam presne to, čo naučili priateľa mojej kamarátky - ututlávať, násilne presviedčať, zahovárať, klamať a ak by sa tam aj čo len na 70% hovorili pravdivé informácie, naučia vás, ako predať predražený produkt. To je na jednej strane možno užitočná vec, ale úprimne, chcete toto naozaj vedieť? Tieto sugestívne reči síce zatiaľ fungujú, ale podľa mňa dlho nebudú. Ako dlho verilo vaše dieťa, že za rohom je bubák a keď nebude papať, príde si ho zobrať čert? Ani tí ľudia nebudú naivní donekonečna a raz tie reči začnú ignorovať. Byť vami, na takéto školenie nikdy nejdem.

Na záver už len napíšem fakty, ktoré som si všimla.

Nikdy nie je zlé vypýtať si cenník tovaru / služieb, aby ste mohli vbehnúť na stránky prvej podobnej spoločnosti známeho mena a porovnať si to. Príkladom je istá spoločnosť s výživovými doplnkami, kozmetikou a prípravkami na chudnutie. Táto spoločnosť nemá nikde na internete uvedené zloženie výrobkov a o cenník musíte požiadať. Hovoria, že keby svoje produkty začali predávať v obchodoch, stúpli by náklady na certifikáciu produktu i na reklamu a to by sa odrazilo na konečnej cene produktu. Otázka znie, či ten produkt už náhodou nie je tak či tak veľmi drahý? A ešte lepšia otázka je, čo je na ňom také drahé? Keby sa takýto výrobok ocitol na polici veľa bežne predávaných výrobkov, čo spraví zákazník? Chytí dva kúsky, priloží ich vedľa seba a začne porovnávať. Logika hovorí, že ak majú produkty podobné zloženie, automaticky zvíťazí ten lacnejší. Preto ich predávajú len cez katalógy. Tam sa takmer nič nedozviete, lebo do katalógu si každý napíše len to, čo sa mu hodí.

Porovnávanie sa oplatí jedine tým, čo ponúkajú služby. Však stačí klientovi nasľubovať modré z neba, povedať mu, že inde by za to zaplatil viac, pár krát prísť ochotne poradiť a až prejde kritická doba, nebude dvíhať telefón. Lanári vás takýto človek a priliezol k vám pomaly až do domu, alebo vás ostreľuje emailami sľubujúcimi dobrú prácu? Skúste nájsť konkurenciu (ale len nejakú zabehnutú firmu s dobrým menom) a opýtať sa, aké majú v nej nároky na zamestnancov a akú máte šancu zamestnať sa u nich. Však žiadosť o prijatie do zamestnania si môžete podať kdekoľvek. Aj keď niekto nemá voľné miesto. Ak vám povedia, že s vašim vzdelaním to asi nepôjde, budete mať jasno. Načo sa trápiť?

Keď pozývajú mňa, ja na tie prezentácie idem. Ak mám pravda čas. Tam sa aspoň učím ľuďom oponovať a baví ma dostávať takýchto špekulantov do rozpakov. Ale nalákať som sa zatiaľ nikdy nenechala. Ak ma niekto lákal, hneď som zasadila ranu pod pás a pýtala sa, či si môžem založiť svoju vlastnú webovú stránku a tam produkty prezentovať so svojim kontaktom. Ak vás prehovára amatér, väčšinou to nemá ani zistené, takže sa na to určite pýtajte a uvidíte, ako bude zmätkovať. A keď ste natrafili na špičku ľadovca a spovedá vás jeden z tých "zaručene kompetentných", zrejme vám povie NIE, ako povedali mne. To ste mali vidieť tie vyhováračky a zahováračky o tom, ako robia všetko len a len osobne a podobné reči... No jasné, že osobne. Vec predávaná v obchode musí spĺňať mnohé štandardy... Dnes už dokonca ustúpili aj od prezentácií doma. Prečo to robia a prečo nevyužívajú toľko internet, ale radšej prenajímajú kancelárie a tam oblbujú ľudí v nich, keď je to drahšie? Vec zakúpenú cez internet a počas domáce prezentácie môže spotrebiteľ ľahšie vrátiť a to nie je až také vyhovujúce. Navyše, keď ste u niekoho v kancelárii a počas rozprávania vás líči, nemáte toľko priestoru na otázky a na študovanie zloženia. Buď beriete, alebo neberiete. Tieto obchody fungujú najlepšie, keď stojíte s predajcom tvárou v tvár, alebo keď sedíte bezmocne v kresle, nie v e-shopoch a domácnostiach, kde ste v pohodlí a lepšie sa vám myslí. Riziko vrátenia tovaru musia minimalizovať. Veď kto by potom živil tých na vrchole pyramídy?

Aj tie katalógy majú svoj efekt. Idete do roboty, zdrapnete katalóg, v robote ho strčíte kolegyni pod nos, nech si listuje a nejaký človek sa už hádam nájde. Obrázky v katalógoch sú pekné a ľahko nalákajú ženy. A nedajbože aby bol ten produkt v akcii! To už sa chytí aj polovica kancelárie. A ako inak, zasa na niekoho robíte, pričom vy z toho bohviečo nemáte. Pravdepodobnosť, že by sme si ten istý očný tieň kúpili aj v drogérii po odskúšaní testera, je minimálne 3x menšia (ak vôbec nejaká, lebo ja osobne si nič nekupujem, keď ma sklamala minimálne polovica produktov). Keď dáme tieň na kožu, vidíme, ako je pigmentovaný, aký má lesk, akú má textúru. A vidíme presne aj ten odtieň. Na papieri však vyzerá dobre každý produkt v každom odtieni. Ak takto sklamete (nie vy priamo, ale značka) klientku viac krát, zaručene si viac neobjedná.

BTW: neviem, či to len ja mám taký pocit, ale mne sa zdá, že voňavky naliate v testerových fľaštičkých "katalógových produktov" vydržia dlhšie než plné balenie vône. Keď som si nejaké kúpila, celá voňavka sa zo mňa vyparila, akoby som ju naliala na horúci lávový kameň. Už za hodinu nebolo poznať, že nejakú mám. Nech mi nikto nehovorí, že to si len môj nos zvykol. Ak sa niečo vyparí po ceste do práce a v nej už kolega nekrúti nosom, potom asi fakt nepôjde o moje pomýlené čuchové bunky. V iných krajinách tento spôsob predaja a ani tieto značky až tak nefrčali. Dala by som ruku do ohňa za to, že to tam privliekli Slovenky, Češky a Poľky, ktoré si stále myslia, že majú bohviečo a pritom to nie je o nič inšie a lepšie ako sortiment, ktorý predávajú drogérie. Rovnaké zloženie, podobné ceny. Len ono to znie tak trošku honosne môcť si niečo len tak objednať. "Nekúpila som si rúž v obyčajnom obchode, ja som si ho objevnala. Aká som COOL."

Pokiaľ by ma niekto prehováral, aby som sa stala predajcom katalógovej kozmetiky, zasmejem sa a slušne odmietnem. Toto je vec na voľný čas, nie seriózna práca, ale to už všetky vieme. Ak vás to predsa len máta, aj tu by možno stálo za to opýtať sa, koľká "lady" už budete v poradí a koľko vás je vo vašom meste. Hlavne pokiaľ ide o tie dve preslávené značky (mimochodom, ja osobne som bola s minimálne polovicou výrobkov nespokojná). Možno zistíte, že tie katalógy má už každá piata chalupa a každý šiesty byt. :-) Ale tieto mini-kšefty sú aspoň menším zlom. Nenútia vás objednávať a nie sú také predražené. Máme aj horšie zahraničné doplnky a kozmetické produkty. Tam už fakt môžete povedať, že je to dražoba a títo ľudia nerobia predaj vo voľnom čase ako koníček, ale normálne najímajú ľudí na plný pracovný úväzok. Ľudí, ktorí sú platení podľa obratu (podotýkam, že nízkeho) a oberajú seba i svoje rodiny o možnosť normálneho príjmu.

Nie, ja si fakt nemyslím, že sa treba kdekoľvek registrovať a skúšať to predávať. Jedine, že by ste chceli získať týmto nejaké zľavy pre seba, ako to robí jeden pán, ktorého si veľmi vážim. On si kupuje pre seba doplnky stravy a má ich potom bez rabatu na liečenie seba i svojej rodiny. Ale nedal by sa nalákať na odbery vo veľkých objemoch. Ak už chcete niečo odskúšať na sebe, tak skúste, ale ani vy sa nedajte oblbovať dákymi chytrákmi. Každý nech sa živí poctivo.

Verím, že prácu svojich snov nakoniec získate a budem vám v tom držať palce.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mirda | Web | 22. května 2014 v 17:43 | Reagovat

Pěkně napsáno, je to těžké, na druhou stranu, máme to ve svých rukou, někdy stačí trochu snahy, iniciativy, štěstí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama