metické tipy)..(fakty o kozmetike) .....(doplnky) .....(niečo o mne) ....(T

Medzinárodná preprava balíkov rýchlo a spoľahlivo

28. července 2016 v 10:15 | Veronika Jančová |  Zo života

Pripadá Vám medzinárodná preprava balíkov s doručením na druhý či tretí deň ako hudba budúcnosti? Dopravca Vás môže príjemne prekvapiť. Nebudete dlho čakať a nezaplatíte nič navyše.



Dopravcovia vypočuli želania svojich zákazníkov. Doba čakania na zásielky sa skrátila, posielanie balikov sa zjednodušilo, je možné doručovanie balíkov do parcelshopu a už to nie je len pošta, kto obchodom ponúka možnosť, ako poslať dobierku. Čo myslíte, funguje toto všetko aj pri posielaní balíkov do zahraničia? Jednoznačne áno.

Ako reálne funguje posielanie balikov

Často sa stretávam s tým, že si niekto objedná tovar, kolegovia mu ešte v ten samý deň odošlú balík a on nás druhý deň náhle požiada o zmenu adresy. Naši zákazníci však majú aj iné nereálne požiadavky a vypytujú sa, ako to funguje, preto by som touto cestou rada všetko vysvetlila. Objasním na príkladoch, ako vlastne funguje také posielanie balikov a ukážem názorne, aká môže byť i medzinárodná preprava balíkov rýchla.

Posielanie balikov priamo na adresu - model

Balík môžete poslať cez kuriéra aj Vy, môžete ho poslať z parcelshopu a na linku vyššie zistíte i celý postup, no ja Vám teraz predstavím štandardný model pre posielanie balikov z e-shopu. Funguje to jednoducho.

Obchod si dohodne s dopravcom čas, kedy príde kuriér a vyzdvihne zásielky. Náš obchod posiela tovar na Slovensko i do Čiech z českého skladu. Zásielky teda ďalej putujú do vstupného depa spoločnosti PPL (český partner DHL), kde sa roztriedia. Niečo bude vnútroštátna, to ostatné bude medzinárodná preprava balíkov. Po slovenské zásielky potom príde pracovník slovenského dopravcu DHL a tie s ním poputujú na Slovensko do ďalšieho depa, kde sa nanovo roztriedia. Tých presunov medzi skladmi (depami) teda môže byť i viac. Záleží, kam balík putuje.

Triedenie a posielanie balikov ďalej vyžaduje veľmi dobrú organizáciu práce. O tomto viem veľa informácií od priateľa, ktorý pracuje ako skladník. Aby bola čakacia doba doručenia čo najkratšia, kuriéri majú dôsledne podelené svoje rajóny a žiadny z nich nenajazdí zbytočné kilometre. Skladníci rozdeľujú balíčky podľa jednotlivých smerov jázd kuriérov a tie sa potom všetky rozbehnú do tých správnych kútov Slovenska.

Omyl ani stratenie zásielky nepripadá do úvahy, pretože balíčky už pri prvom prijatí dopravcom dostávajú čísla a na etiketách majú kódy. Nakladanie do auta, vykladanie, príjem v depe, odovzdanie balíka zákazníkovi...pri každom jednom pohybe je kód snímaný skenerom a zaznamenaný. To vysvetľuje, prečo môžu zákazníci sledovať svoje balíky online a vždy poznajú, kde sa nachádzajú. Využívajte to.

Lenže balík sa nedá sledovať v ktoromkoľvek systéme. Každá krajina má svoje číslovanie, svoj systém (čiže české balíky sa dajú sledovať jedine cez českú stránku) a presun zásielok je naozaj rýchly. Veľa záleží i na schopnostiach kuriéra. Dobrý kuriér je schopný po ceste doručiť i balíky, ktoré práve vyzdvihol. Dôkaz vidíte na tomto obrázku.

Medzinárodná preprava balíkov a ukážka rýchleho dodania zo systému českého partnera DHL, zdroj: www.ppl.cz

Zo skúseností viem, že na druhý deň je balík väčšinou už na Slovensku a môže byť dokonca doručovaný. Ako vidíte na obrázku, mne už druhý deň ráno ukazovala stránka doručovanie a žiadne prednostné doručenie ani nič navyše som neplatila. Nemá preto nemá cenu strácať čas a kontaktovať obchod. Najlepšie je dohodnúť sa priamo s dopravcom. Kuriérovi ušetríte cestu a sebe nervy.

Bezkonkurenčne najlepší

Práve medzinárodná preprava balíkov bola súčasťou nedávneho veľkého úspechu DHL Parcel. Koncom vlaňajšieho roka sa konal veľký prieskum verejnej mienky až v 52 krajinách sveta. Opýtaní mali hodnotiť svoju spokojnosť s kvalitami služieb prepravných spoločností. Spoločnosť DHL pôsobiaca vo viac ako 220 krajinách hravo porazila svojich konkurentov. Až 48% zákazníkov označilo spoločnosť DHL Parcel za najlepšieho dopravcu. Zvyšné percenta si rozdelili ďalší dopravcovia, no DHL jednoznačne vedie a právom. Čo mňa najviac teší u tohto dopravcu sú tri veci.

1. Doručovanie balíkov do parcelshopu

Niektorí z vás nemali až do prečítania článku "DHL Parcel Slovensko nevadí, že nikto nie je doma" najmenšie tušenie, že existuje niečo ako doručovanie balíkov do parcelshopu. Už to však viete. Jednoduchosť tejto služby uľahčuje posielanie balikov na celom svete. Objednáte si tovar, vyhľadáte najbližší parcelshop na mape, vyberiete ho ako miesto pre doručenie a vybavené.

Ako prebieha posielanie balikov a doručovanie balíkov do parcelshopu

Na vyzdvihnutie zásielky máte až 10 dní. Doručovanie balíkov do parcelshopu je preto dobrým riešením pre každého ťažko zastihnuteľného a zaneprázdneného človeka.

2. Možnosť, ako poslať dobierku

Nakoľko pracujem pre internetový obchod, veľmi ma potešil i nový spôsob, ako poslať dobierku. Donedávna túto službu ponúkala len pošta a veľmi sa to neosvedčilo. Ani zákazníci neboli nadšení dlhým čakaním a vyzdvihovaním balíkov. Lenže keď objavíte nový obchod, s ktorým nemáte skúsenosti, nechcete hneď prvý tovar platiť vopred. Práve možnosť platiť tovar kuriérovi pri preberaní nášmu obchodu pomáha získavať nových a nových zákazníkov, z ktorých sa stávajú verní klienti. Ak vlastníte e-shop, zvážte i Vy využitie tejto služby.

3. Aj medzinárodná preprava balíkov ponúka možnosti

Bola Vaša zásielka odoslaná zo zahraničia a nemali ste možnosť zvoliť si niektorý zo slovenských parcelshopov? To vôbec nevadí. Počkajte, až Vám odosielateľ odovzdá číslo zásielky. S týmto číslom kontaktujte infolinku na infosk@dhl.com, alebo volajte 18345.

Aj medzinárodná preprava balíkov ponúka možnosť zmien - stačí zavolať alebo poslať mail

Aby mohla infolinka nastaviť doručovanie balíkov do parcelshopu, hlavne jej treba oznámiť, z ktorej krajiny balík smeruje. Toto naši klienti často nechápu, no ako som spomínala, čísla balíčkov v zahraničí majú iný formát a preto musia zahraniční partneri spolu komunikovať. Ochotne to však urobia a je úplne jedno, ktorému z partnerov to oznámite. Ak už nie je neskoro a kuriér nie je na ceste k Vám, zmenu bez problémov zariadia.

Ja si myslím, že spoločnosť DHL oprávnene získala svoje prvenstvo. No i tak som toho názoru, že slušný zákazník sa rovná slušná kuriér. Ak včas oznámite každú zmenu, nikto nemá dôvod byť k Vám hrubý a ani nebude. Nech Vám zásielku doručuje ktokoľvek, správajte sa slušne a zodpovedne.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama